W jaki sposób banki mogą utrudniać zamknięcie konta?

Coraz częściej klienci posiadają konta w co najmniej kilku bankach operując pomiędzy nimi, a zarazem oceniając atrakcyjność ich oferty. Zdarza się, że rozmaite okoliczności determinują klienta, aby zrezygnował z usług konkretnego banku. W tym celu konieczne jest złożenie wypowiedzenia, aczkolwiek na rynku działa co najmniej kilka banków, które potrafią mocno skomplikować proces zamykania rachunku. Łatwo zauważyć, iż praktycznie żadnemu bankowi nie śpieszy się, aby zamknąć konto klienta, gdy ten drugi chciałby zamknąć sprawę w satysfakcjonująco krótkim czasie. Opieszałość banku w wielu wypadkach naraża klientów na kolejne opłaty z taryfy opłat i prowizji.

Klienci skarżą się na działania banków

Chciałbyś kredyt w CHF zamienić na PLN lub ... po prostu unieważnić umowę z bankiem?Dowiedz się więcej >

W Internecie pojawia się bardzo wiele skarg zwykłych klientów, którzy są rozczarowani sposobem działania banków. Likwidacja konta osobistego to dla niektórych prawdziwa katorga. Banki często stosują identyczne sposoby, aby zniechęcić klienta do zamknięcia konta, na które ten jest już praktycznie zdecydowany.

Zamknięcie konta – kiedy ono nastąpi?

Wielu klientów ma problem z ustaleniem tego, w jakim okresie zamknięty zostanie jego rachunek osobisty. Standardowo klienci mają możliwość wyboru terminu, w którym konto zostanie zamknięte, aczkolwiek banki niekoniecznie zwracają uwagę na owe daty. Najczęściej wykorzystywanym przez banki okresem wypowiedzenia jest 30 dni, po których powinno nastąpić zamknięcie konta. Na życzenie klienta w niektórych bankach rachunek może zostać zamknięty w terminie 7 lub 14 dni, a nawet w terminie, który samodzielnie zdecydował się sprecyzować klient kończący współpracę z bankiem.

Sprawdź zgodność podpisu na wypowiedzeniu z umową

Szukasz specjalisty od ubezpieczeń, który pomoże zadbać Ci o to, abyś mógł Ty i Twoja rodzina spać spokojnie?Skontaktuj się z nami >

Częstym argumentem banków, które nie zamykają konta klienta jest niezgodność podpisu złożonego na umowie z tym, który znalazł się na wypowiedzeniu. Nie da się ukryć, iż podpis, z którego korzystaliśmy uruchamiając rachunek np. w wieku 18 lat nie musi być identyczny w stosunku do tego, którym się obecnie posługujemy. Bank zmusza nas jednak w ten sposób do wizyty w jego siedzibie. Wielu klientów, którzy zawarli umowę w formie papierowej decyduje się na jej odnalezienie, a następnie „przekalkowanie” podpisu, co daje gwarancję praktycznie 100-procentowej skuteczności. Bardziej nadgorliwi klienci, którzy znają sztuczki banków potrafią dołączyć do wypowiedzenia kopię konkretnej strony umowy, na której znalazł się ich podpis.

Monitoruj sprawę, aby bank faktycznie zamknął Twoje konto!

Bardzo często zdarza się, iż klienci po potwierdzeniu przez bank, że wpłynęło do niego ich wypowiedzenie po prostu przelewają wszystkie środki na inny rachunek i zapominają o starym koncie. Bywa, że bank potrafi przypomnieć o nieskutecznie zamkniętym koncie kilka miesięcy później, gdy opłaty z tytułu jego prowadzenia i np. obsługi karty płatniczej urosną do zaległości rzędu kilkudziesięciu lub nawet kilkuset złotych. Po zamknięciu konta zalogowanie do serwisu transakcyjnego banku powinno być niemożliwe.

Chcesz porozmawiać
z Ekspertem Finansowym
(bezpłatnie i bez zobowiązan)






    Kredyt hipoteczny dla osób nie będących w związku małżeńskim

    Kredyt hipoteczny dla małżeństw, czy singla jest powszechny, jak jednak wynika z badań GUS, coraz więcej młodych osób woli...

    Kredyt hipoteczny w Millennium Bank

    Kredyt hipoteczny Millennium to oferta skierowana do wszystkich osób, które chcą w końcu zamieszkać „na swoim” i cieszyć się...

    program tarcza antykryzysowa

    Tarcza antykryzysowa

    Tarcza Antykryzysowa to rozwiązanie, które ma wspomóc polskie firmy przed negatywnymi konsekwencjami pandemii Covid- 19. Specjalnie dla Was zebraliśmy...

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Scroll to top