Ekspert finansowy
Pomagamy podejmować dobre decyzje finansowe

Szacunek do klientów to wśród ubezpieczycieli obce pojęcie

Opublikowano: 19-11-2015 odszkodowanie

Na przestrzeni kilku ostatnich lat w Polsce dużym zainteresowaniem cieszą się usługi agencji odszkodowawczych, których podstawowym celem jest doprowadzenie do wypłaty odszkodowania, jakie powinno przysługiwać posiadaczowi polisy. Sytuacja, w której klient czuje się oszukany przez ubezpieczyciela stoi na porządku dziennym, bowiem bardzo wiele firm ubezpieczeniowych podejmuje się nieprzynoszących im chluby praktyk. Bez dwóch zdań podejście ubezpieczycieli do klientów powinno się zmienić, a współpracę należałoby oprzeć na wzajemnym szacunku, którego póki co wyraźnie brakuje ze strony firm ubezpieczeniowych.

O odszkodowanie klienta walczą wyspecjalizowane agencje

Popularność usług świadczonych przez agencje odszkodowawcze potwierdza Andrzej Dadełło, który jest przewodniczącym rady nadzorczej, a zarazem akcjonariuszem Votum SA. Spółka jest największą kancelarią odszkodowawczą, która działa w środkowo-wschodnim regionie Europy skupiając się na polskim, czeskim, słowackim oraz ukraińskim rynku. Okazuje się, że kancelarie odszkodowawcze mają ręce pełne roboty, bowiem są odpowiedzialne za wywalczenie odszkodowań dla klientów, którzy stali się poszkodowanymi w rozmaitych wypadkach komunikacyjnych.

Jak działają kancelarie odszkodowawcze?

Zdecydowana większość agencji odszkodowawczych postanawia na własną rękę docierać do klientów, za co odpowiedzialna jest szeroka siatka przedstawicieli handlowych. Agencje samodzielnie znajdują sprawy, w których ich pomoc może okazać się nieoceniona. Istotne znaczenie ma rozpoznawalność firmy, bowiem potrafi ona mieć przełożenie na liczbę klientów, którzy samodzielnie zgłoszą się do kancelarii odszkodowawczej. W takich okolicznościach najskuteczniejszą metodą pozyskania klienta jest Internet oraz infolinia kancelarii. Niewykluczone, iż w przyszłości działalność agencji odszkodowawczych będzie opierała się na klientach, który z własnej inicjatywy będą odwiedzali ich siedzibę lub podejmowali kontakt telefoniczny. Wszystko za sprawą rosnącej świadomości klientów, którzy poznają nową drogę pozwalającą im odzyskać przysługujące środki.

Około 10% klientów zgłasza się samodzielnie do Votum SA

Agencja odszkodowawcza Votum SA nie jest w stanie sprecyzować, jak wielu klientów zgłasza się do nich samodzielnie. Wszystko utrudnia fakt, iż zwracając się z prośbą o pomoc klienci najczęściej preferują kontakt z pracownikiem agencji odszkodowawczej, za który odpowiadają przedstawiciele handlowi. Klienci, którzy z własnej inicjatywy trafiają do Votum SA stanowią jednak blisko 10% ogółu.

Votum SA obsługuje ponad 2000 spraw miesięcznie, a bogate doświadczenie na rynku odszkodowawczym pozwala spółce szybko oszacować kwotę odszkodowania, jaką powinien otrzymać klient. W wielu wypadkach właściciele polis są rozczarowani wysokością odszkodowania, aczkolwiek nie podejmują żadnych kroków w kierunku sprzeciwienia się decyzji firmy ubezpieczeniowej. Agencje odszkodowawcze skupiają się na przygotowaniu niezbędnej dokumentacji, a następnie odpowiedzialne są za negocjację kwoty ubezpieczenia bezpośrednio z firmą, która sprzedała nam polisę.

Sebastian
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej w Ubezpieczenia
ubezpieczenie samochodowe komunikacyjne
Szykuje się wzrost cen ubezpieczeń komunikacyjnych

Istnieje wiele przesłanek ku temu, aby twierdzić, iż w najbliższym czasie klienci odczują wzrost cen ubezpieczeń komunikacyjnych. Eksperci szacują, iż...

Zamknij