Ekspert finansowy
Pomagamy podejmować dobre decyzje finansowe

Rośnie popularność usług assistance

Opublikowano: 19-10-2015 ubezpieczenie

Najnowsze badanie „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”, które zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance obrazuje rosnącą świadomość Polaków w zakresie usług assistance. Potwierdzają to liczby, bowiem z usług assistance w 2014 roku skorzystało blisko 50% więcej osób niż rok wcześniej. W rezultacie prawie 1,8 milionów Polaków zdecydowało się na wykupienie usług, które były w stanie sprostać ich zróżnicowanym wymaganiom.

Usługi assistance najczęściej stanowią wsparcie kierowców

Usługi assistance najczęściej obejmują możliwość pomocy, gdy samochód odmówi nam posłuszeństwa podczas podróży lub w sytuacji, gdy wystąpią nieprzewidziane zdarzenia w gospodarstwie domowym. W drugim z wypadków konieczna może być pomoc hydraulika, elektryka lub fachowców trudniących się np. wyważaniem drzwi. Na najniższym stopniu podium uplasowały się usługi, które są związane z ubezpieczeniami turystycznymi. W ofertach wielu biur podróży nie ma nawet możliwości wyjazdu na wakacyjny wypoczynek bez odpowiedniego ubezpieczenia, a wybór takich propozycji przez klientów bardzo pozytywnie świadczy o ich świadomości ewentualnych zagrożeń. Duży odsetek usług stanowi oferta pomocy medycznej, która może zostać udzielona w domu pacjenta.

1,71 milionów klientów usług assistance w 2014 roku

Sensowność wykupienia usług assistance widzi zdecydowanie większy odsetek Polaków. W porównaniu z poprzednim badaniem zainteresowanie wzrosło z 42 do 64%. Warto podkreślić, iż w 2014 roku 1,71 miliona klientów zdecydowało się wykupić usługi assistance, co stanowi wzrost o 650 tysięcy osób w porównaniu z 2013 rokiem. Udowadnia to, że takie usługi są coraz popularniejsze, a jednocześnie stanowią ważne zabezpieczenie własnych interesów. W raporcie na temat rynku usług assistance łatwo zauważyć, iż spadła liczba osób, które nie posiadają lub nie są świadome posiadania takich usług. Jest ich obecnie blisko 2 miliony mniej. Łatwo domyślić się, iż 2015 rok powinien przynieść kolejny wzrost liczby posiadaczy usług assistance, bowiem jeszcze w 2012 i 2013 roku ich liczba przekraczała nieznacznie 1 milion.

Kto jest modelowym posiadaczem usług assistance?

Z badań wynika, iż modelowym posiadaczem usług assistance jest mężczyzna w wieku około 30 lat, który mieszka w dużym mieście. Większość czasu wzorcowy posiadacz pakietu assistance poświęca na pracę, co sprawia, iż preferuje on powierzenie drobnych domowych napraw fachowcom, za które jest w stanie odpowiednio zapłacić. Niewątpliwie firmy z tej branży w 2015 roku poszukają sposobu na to, aby zainteresować w większym stopniu pakietami assistance kobiety, które wykupują stosunkowo niewiele usług.

„Namacalne” ubezpieczenia assistance

Coraz częściej klienci wybierając oferty bankowe lub ubezpieczeniowe porównują dostępne pakiety assistance. Potrafią one wyróżnić ofertę na tle konkurencji i uczynić ją zdecydowanie korzystniejszą. Nie da się ukryć, iż usługi assistance są jednymi z niewielu ubezpieczeń, które potrafią przybrać namacalną formę. Oznacza to, iż w razie kłopotów odwiedzi nas fachowiec, który je wyeliminuje.

Sebastian
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Więcej w Ubezpieczenia
ubezpieczenie samochodowe komunikacyjne
Polisy OC tańsze dzięki czarnym skrzynkom?

Towarzystwa ubezpieczeniowe skupiające się na sprzedaż polis komunikacyjnych starają się nieustannie uatrakcyjnić swoją ofertę, choć nie skupiają się już przede...

Zamknij