Ekspert finansowy
Pomagamy podejmować dobre decyzje finansowe

Ranking ubezpieczycieli, PZU liderem rynku

News Opublikowano: 02-12-2016

PZU jest niekwestionowanym liderem branży ubezpieczeniowej wynika z IX edycji badania Top Marka, realizowanego przez „PRESS-Service Monitoring Mediów i miesięcznik „Press”. Marka po raz kolejny nie oddała tytułu wizerunkowego lidera branży ubezpieczeniowej, osiągając ponad dwukrotnie wyższą sumę punktów niż Ergo Hestia i Aviva.

Zasięg publikacji firm ubezpieczeniowych

Marka PZU oferuje klientom szeroki zakres ubezpieczeń zdrowotnych i komunikacyjnych i chętnie promuje swoje produkty w mediach. W analizowanym okresie (lipiec 2015 – czerwiec 2016) uzyskała niekwestionowaną przewagę w liczbie i zasięgu publikacji. Miały one na celu nie tylko promowanie produktów PZU, ale także edukację społeczeństwa w zakresie istotności posiadania ubezpieczenia. W wyżej wymienionym okresie ukazało się aż 6,3 tys. materiałów. Kluczowymi tematami poruszanymi przez markę były:

  • Rezygnacja ze stanowiska prezesa Andrzeja Klesyka,
  • Wydanie zgody KNF na przejęcie Alior Banku,
  • Doniesienia o ewentualnym przejęciu Pekao i Raiffeisen Polbanku.

Top 5 marek ubezpieczeniowych w prasie

ubezpieczenia na życie

Źródło: bankier.pl

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali ekwiwalent reklamowy publikacji. Jeżeli więc publikowane przez PZU materiały w prasie byłyby reklamą, marka musiałaby przeznaczyć na ten cel aż 186 mln złotych.  AVE dla Ergo Hestii wyniosło 37,3 mln, a dla Avivy 50,3 mln złotych.

Promocja ubezpieczeń w Internecie

Również w Internecie publikacje na temat ubezpieczenia na życie i OC marki PZU pojawiały się najczęściej. Ubezpieczyciel zgromadził ponad 44 tys. materiałów. Na kolejnych miejscach uplasowały się kolejno: Ergo Hestia, Prudential, Allianz, AVIVA.

Top 5 marek ubezpieczeniowych w internecie

f50dfe333fdcc3-645-346-0-0-700-376

Źródło: bankier.pl

IX edycja badania „Top Marka” objęła łącznie blisko 18 mln publikacji, w tym 307 tys. materiałów opublikowanych w prasie, 1,7 mln wiadomości w Internecie oraz 15,6 mln wpisów i komentarzy w social media.

PZU jest niekwestionowanym liderem w zakresie ubezpieczeń. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy obecnie obserwujemy nieustanny wzrost cen ubezpieczeń OC. Nic więc dziwnego, że ostatnio dużo się mówi o swoistej zmowie cenowej ubezpieczycieli, a kierowcy zaczynają strajkować.

Wybierając ubezpieczenie czy to OC, czy ubezpieczenie na życie wybierzmy najkorzystniejszą dla siebie opcję, niekoniecznie jednak kierując się liczbą publikacji, jaka pojawia się w mass mediach na temat danego ubezpieczyciela. Pamiętajmy, że wysokość ubezpieczenia zależy od wielu czynników. Kierujmy się więc zdrowym rozsądkiem, a jeżeli mamy wątpliwości poprośmy o pomoc doradcę finansowego, szczególnie jeżeli finanse nie są naszą mocną stroną.

Magdalena
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Tagi:
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *