Ekspert finansowy
Pomagamy podejmować dobre decyzje finansowe

Klienci BZ WBK na celowniku oszustów

News Opublikowano: 11-10-2016

Na celowniku oszustów znaleźli się klienci Banku Zachodniego WBK. Cyberprzestępcy przygotowali fałszywy serwis transakcyjny banku chcąc wyłudzić w ten sposób dane pozwalające na logowanie do rachunku. Klienci BZ WBK otrzymują e-mail z informacją o rzekomym zablokowaniu konta.

Oszuści wysyłają e-maile na losowe adresy

Okazuje się, iż z próbą oszustwa może mieć do czynienia szerokie grono użytkowników, ponieważ korespondencja trafia na losowe adresy e-mail osób, które niekoniecznie są posiadaczami rachunków w BZ WBK. Klienci proszeni są o ostrożność, ponieważ zorientować się, że to próba wyłudzenia można przede wszystkim z racji faktu, iż wiadomość pochodzi z nietypowego adresu e-mail, a jednocześnie prowadzi do strony internetowej, której adres nieznacznie różni się od prawdziwego serwisu banku.

Bank nigdy nie informuje mailowo o zablokowaniu konta

Warto zwrócić uwagę, że żaden bank nie informuje za pośrednictwem poczty elektronicznej o zablokowaniu rachunku osobistego. Klienci, którzy otrzymali taką korespondencję mogą śmiało usunąć wiadomość, ponieważ stuprocentowo pochodzi ona od oszustów i nie okaże się przydatna.

Podobnymi metodami chcą oszukać klientów Deutsche Banku

Kilka dni temu informowaliśmy o cyberprzestępcach, który w podobny sposób próbują oszukać klientów Deutsche Banku. Ich priorytetem jest zdobycie danych do logowania do serwisu transakcyjnego, a następnie wykorzystanie nieuwagi klientów i podjęcie próby stworzenia nowego zdefiniowanego odbiorcy.

Bartosz
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *