Ekspert finansowy
Pomagamy podejmować dobre decyzje finansowe

Chwilówki online mniej widoczne w sieci

News Opublikowano: 17-07-2016

Chwilówki to specyficzne produkty finansowe, które dla wielu osób są źródłem problemów, a nie tylko szybkiej gotówki. 13 lipca 2016 roku Google wprowadziło zakaz reklamowania pożyczek parabankowych o krótkim terminie spłaty, co z pewnością odbije się na zyskach wielu firm pożyczkowych.

Koniec z pożyczkami przez Internet?

Szybkie pożyczki przez Internet to niejednokrotnie produkty pułapki, firmy konstruują przekaz marketingowy w taki sposób, że konsument bardzo łatwo może zostać wprowadzony w błąd i zaciągnąć tylko pozornie korzystną i darmową chwilówkę. Z tego względu popularna wyszukiwarka nie chce promować produktów pożyczkowych, których okres spłaty jest krótszy niż 2 miesiące.

To nie koniec restrykcji wobec firm parabankowych. W Stanach Zjednoczonych użytkownicy sieci nie będą „bombardowani” również reklamami produktów pożyczkowych, których RRSO przekracza 36% (naprawdę trudno uwierzyć, że w ogóle są na rynku tego typu lichwiarskie oferty). W Polsce póki co Google nie poszedł tak daleko.

Miejmy nadzieję, że takie praktyki zmniejszą liczbę dłużników i zniechęcą ludzi do korzystania z szybkich pożyczek. Dopóki spłacamy dług na czas wszystko jest w porządku, po przekroczeniu terminu odsetki chwilówek rosną w zastraszającym tempie.

Aby nie wpaść w kłopoty finansowe i pętlę długów należy pożyczać pieniądze z głową (i w bankach), a najlepiej w ogóle nie pożyczać, tylko samodzielnie gromadzić kapitał.

Malwina
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *