Ekspert finansowy
Pomagamy podejmować dobre decyzje finansowe

Awaria w City Banku Handlowym – podwójne księgowanie transakcji

News Opublikowano: 10-03-2017

W dniach 6 – 12 stycznia 2017 roku u ok. 7 proc. klientów City Handlowy mogło dojść do ponownego zaksięgowania dokonywanych w tym okresie transakcji – poinformował PAP City Handlowy. Przedstawiciele instytucji zapewniają jednak, że korekty zostaną wykonane automatycznie, bez konieczności składania reklamacji.

„Potwierdzamy, że u wybranych klientów mogło dojść do ponownego zaksięgowania transakcji, które zrealizowane były w dniach 6-12 stycznia. Zdarzenie dotyczy tylko wybranej grupy klientów, którzy realizowali w tym okresie transakcje kartą debetową. Co ważne, korekty zostaną wykonane automatycznie, bez potrzeby składania reklamacji„- poinformował CITY Handlowy.

Ilu klientów mogło stracić pieniądze?

City Handlowy w oświadczeniu wydanym PAP poinformował, że aż u 7 proc. klientów (bank ma ich 700 tysięcy) mogło dojść do ponownego zaksięgowania transakcji. Obecnie komunikat w tej sprawie widnieje dla klientów po zalogowaniu się do Citybank Online.

Wiele osób może się zastanawiać , dlaczego dopiero w marcu pojawiło się powiadomienie o sytuacji, do której miało dojść w styczniu br. Jak wynika z oświadczenia CITY Handlowy: „Informacja pojawiła się dziś, bo dopiero wczoraj w nocy miało miejsce powtórne zaksięgowanie części transakcji zrealizowanych w dniach 6-12 stycznia, zamiast tych z datą 7 marca. Systemy zadziałały prawidłowo, była to jednorazowa pomyłka ze strony pracownika”.

Na stronie internetowej CITY Handlowego wyświetla się z kolei powiadomienie: „Informujemy, że niektóre transakcje wykonane kartą debetową mogły zostać zaksięgowane ponownie. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu, korekty zostaną wykonane automatycznie, bez potrzeby składania reklamacji. Przepraszamy za niedogodności.”

Czy do podobnych niedogodności mogło dojść w innych bankach. Miejmy nadzieję, że był to wyłącznie przypadek jednorazowy.

Magdalena
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *